zondag 15 januari 2012

'Vroeger' toen...


illustratie: Marc 

ik met één hand spelletjes speelde op mijn mobiel
ik genoegen nam met alleen een slang in dat spelletje 
ik tweekleuren displays helemaal geweldig vond
ik ook niet beter wist
ik, als ik wilde, elke dag een andere cover op mijn gsm kon zetten
ik dat niet deed omdat ik alleen een blauwe en een zilveren had
ik gewoon sms’te in plaats van te whatsappen
ik niet wist of iemand online was of niet
ik mijn beltoon zelf intypte 
ik daar al snel uren mee bezig was
ik het er toch graag voor over had
ik deze gsm van een trap kon laten vallen zonder me echt zorgen te maken
ik hem desondanks drie jaar heb gebruikt 
ik opladen als wekelijkse aangelegenheid kende, niet als dagelijkse  
ik niet zeurde over opstartproblemen, het duurde gewoon minuten
ik best tevreden was met al die eenvoud. 

Ongelooflijk dat vroeger zo kort geleden is. 

2 opmerkingen: