zondag 4 december 2011

Zo kom je nog eens iets tegen

In de zoektocht naar een afbeelding of een filmpje van een Nokia 5110, kwam ik op Youtube een oude Maleisische commercial tegen.


De boodschap in de reclame, in hoeverre ik die met google translate heb weten te ontcijferen, is als volgt: “Iedereen is van nature kinderlijk, daarom hebben wij spelletjes op onze telefoons gezet. We noemen het technologie die je begrijpt”. Bij de invulling van het ‘kinderlijke’ in de commercial zet ik toch wat vraagtekens, maar dat is waarschijnlijk persoonlijk.

Het is best opmerkelijk dat ze ruim tien jaar geleden de nadruk legden, van een tamelijk zakelijk toestel op games. Al was Nokia wel verreweg de beste als het om de betere mobiele games ging. Met name Snake en Space Impact, dat ik toen letterlijk uren achter elkaar speelde. De keuze van Nokia voor games als USP in deze commercial was in die tijd dus zo gek nog niet. Maar of dat voor dit toestel de geschiktste invalshoek was…? Ik betwijfel het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten